10 december 2010

BADRUMSRENOVERING

En toastol i hallen och ett badkar i vardagsrummet. Det är väl snyggt!?



Nu börjar det äntligen hända saker i badrummet! Vår snickare har lagt kakel och klinkers och fogade i går, så nu börjar man se hur fint det kommer att bli:-)
Idag är rörmokaren här och ska sätta in alla saker (så förhoppningsvis behöver vi inte ha denna något orginella möbleringen över helgen!)

Badrummet blir vitt,vitt,vitt! Vita plattor i olika format och vit fog. Får se hur praktiskt det är... Men så snyggt som det ser ut tror jag det är värt det extra jobbet med att fylla i med fogpenna lite då och då!
Detaljerna blir svarta, vi ska ha en svart blandare till handfatet och så ska badkaret byggas in med svart blankt kakel. Ska bli så spännande att se hur det blir!

Kram

11 kommentarer:

  1. det blir säkert snyggt! fast vita fogar är nog ett otyg. vi har sådana överallt, och usch, vad jobbigt det är att rengöra dem...
    skön helg! kram
    ingela

    SvaraRadera
  2. Låter super snyggt! Vi har vitt kakel på väggarna, men ljusgrå fog.
    Skönt när man börjar se slutet på en stor renovering.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men vad praktiskt med en toa innanför ytterdörren om man har brottom dit då man kommer hem. Kunna bada och titta på er fina utsikt mot skogen och titta på TV samtidigt, inte dumt! Det blir säkert kanon då det blir klart! Vilka fina spegeldörrar ni har, de har jag inte sett tidigare.

    Här har vi också ett oöppnat pepparkakshus från förra året. Hoppas det blir ihopsatt och pyntat nu i helgen. Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Det kommer säkert att bli jättefint! Så spännande att få se foton sen när det är klart.
    Ha en skön helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Ja det blir säkert jättefint! Underbart med renoverat badrum!

    SvaraRadera
  6. Det kommer bli jättefint. Ska bli spännande och se hur det ser ut när det är färdigt! =)

    Ha en bra lördag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Låter spännande! Vita fogar är snyggast och jag säger som du då tar jag hellre lite extra jobb med att hålla dem snygga och vita! Jag känner igen mig mycket väl i att ha toaletter och andra saker stående i hallen =)

    Önskar er en skön adventshelg!

    SvaraRadera
  8. Visst är det kul att renovera? Jag väntar med spänning att se hur det kommer se ut.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  9. Men jag tror absolut att det blir helt kanonbra!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  10. Det tror jag blir jättesnyggt. Svart och vitt blir aldrig fel.

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  11. Det kommer bli såå snyggt!vad modiga ni är som börjar med en renovering innan jul.Men det blir väll klart ganska fort?!ska bli kul att se resultatet.Tror inte jag kommenterade ditt inlägg om vardagsrumfönstrerna.Så jag gör det nu:så himla snyggt det blev!verkligen läckert med stora fönster.kramkram!

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!