21 september 2013

SOL, EGEN TID OCH FIKA


Det var väldigt längesen jag fick en stund för mig själv
och det är nånting jag verkligen har behov av ibland.

Så idag blev det kombinerad egentid och cafétest :)




Äntligen var det sol igen efter en grå och regnig vecka,
så det blev en cykeltur till Fullerö handel och Café Villan.




Egentligen är det inte det bästa cafét i Uppsala (när det gäller fikabröd i alla fall),
men det vägs upp av den mysiga trädgården man kan sitta i. 

Och så butiken förstås, där det finns hur mycket fina saker som helst och 
inredningsinspiration så att man genast vill åka hem och göra om när man varit där :) 
Bilder kommer senare!





Dessutom ligger det för mig på lagom avstånd för en cykeltur när vädret tillåter.
Efter en tur på drygt en mil kan man ju kosta på sig en våffla med gott samvete! :)


Kram

17 kommentarer:

  1. Men så mysigt!! Dina bilder är verkligen helt fantastiska!! Egentid är guld värd och något jag också behöver emellanåt.

    Hoppas din söndag blir lika bra!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Det ser så mysigt ut! Jag får nog börja erkänna att hösten utgör en fantastiskt fin bakgrund för foton. :)
    Skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser så mysigt ut! Jag får nog börja erkänna att hösten utgör en fantastiskt fin bakgrund för foton. :)
    Skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, jag bara älskar dina bilder, såååå fina! Det ser hur mysigt ut som helst. Och visst är det så att trots att man älskar sin familj över allt annat så behöver man ibland bara få vara helt för sig själv.
    Ha en skön söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Härligt med lite tid för eftertanke. Själv åkte jag och veckohandlade idag söndag efter en hel helg med barnen i släptåg då det deltagits i danstävlingar. Behöved vara lite själv så mannen stanna hemma med tjejerna och lagade middagen och jag åkte och handla. Nu slipper jag åka imorgon och ta med båda två som har skollov till affären. En win win situation för alla!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Åh så vackert. Och härligt med egentid. Behövs lite då och då. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  7. Härligt med lite egentid. Ser ut som en underbar trädgård att sitta och fika i. Kram Nina

    SvaraRadera
  8. Ser och låter riiiiiktigt skönt!!! Det har vi nog alla behov av ibland, att få vara lite för sig själv och tänka sina egna tankar, och tänka klart dessutom;-)
    Det är inte alltid så lätt att få till de där stunderna dock... Skulle verkligen behöva det nu känner jag.
    Hoppas nu dottern kryar på sig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Tycker att du har prioriterat helt rätt den här helgen!:) Man behöver egentid emellanåt för att orka med vardagspusslet. Jag tog mig lite egentid nu ikväll när jag tog en längre runda i skogen, så välbehövligt.
    Mysigt fik du visar bilder från också!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Nilla!
    Vad mysigt det ser ut, perfekt ställe för egen tid o fika!

    Blev nyfiken på butiken, ser fram emot att få se dina bilder därifrån:)

    Ha det gott,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Ja där har jag också suttit och myst. Men fikabrödet är kanske inte lika bra som miljön. Bra med cykeltur dit. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Härligt med egentid ibland !! Bilderna skvallrar om att du nog hade det rätt bra där...så skön stämning i bilderna !

    Kramen till dej

    SvaraRadera
  13. Du skulle nog ha kunnat tagit två våfflor till och med ;) Såg ut som ett riktigt mysigt ställe - ska bli skoj att se bilderna från butiken också ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  14. Men åh vad mysigt det såg ut! Och egentid är så välbehövligt emellanåt!
    Fin kväll till dig!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  15. Ååh, så vackert!! Ser ju supermysig ut och gott med våffla och egen tid, viktigt och välbehövligt att få det ibland!!

    Hoppas veckan börjat bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  16. Ser mysigt ut det där. . . :-)

    Kram N

    SvaraRadera
  17. Bara så himla mysigt är det ju där.Egentid är guld värd,behöver vi alla .Ha det gott .Kram Rita

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!