21 augusti 2012

FAVORITER OCH BRÖLLOP

Jag har ett företag, Nilla Q, där jag frilansar som fotograf. Jag fotograferar bl.a barn, porträtt och bröllop.

Tidigare i år fanns några av mina bilder i ett skyltfönster här i stan och förra veckan fick jag hem bilderna i form av snygga förstoringar! :) Jättekul att se sina bilder printade, jobbar ju annars bara med dem på datorn och levererar bilderna till kunden i form av jpeg-filer.

Jag älskar svartvita bilder och det här är några av mina absoluta favoriter bland alla bilder jag tagit:
















Vill ni se fler av mina bilder, titta in på min hemsida!


Lite senare i höst ska jag fota ett bröllop och det ser jag verkligen fram emot. Att få vara del av den dagen, och fota glädje och lycka, måste vara ett av de roligaste uppdrag man kan få. 

När jag ska fota bröllop förbereder jag mig genom att inspiration på nätet. En favoritblogg under ämnet bröllop är Jennys fina bröllopsblogg Fru Lycklig. Många underbara bilder och en massa tips om du går i bröllopstankatr eller bara tycker bröllop är roligt i största allmänhet:) Väl värd ett besök!





Kram

17 kommentarer:

  1. Dina bilder är jag hett förälskad i!


    Njuter av allt du gör. Jag vill lära mig mer. Du är en stor
    inspiration för mig!

    xx

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder verkligen wow! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Tack för din goa kommentar!
    Dina bilder är ju underbara! Jag älskar också svartvitt!
    Här har jag också svårt med alla tider man sluppit ett tag nu.. Måste nog gå och kolla almanackan..
    Ha det bra
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Vad duktig du är!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Ojoj, så fina bilder, Nilla! Du är riktigt duktig!
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  6. Du är verkligen superduktig! Jag förstår att du gillar de här bilderna, du har fångat personerna på pricken.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Svart/vita bilder är så himla fina!! Super fina kort du tagit. Hmm jag ska gifta mig inom en snar framtid....

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Vad bra att du tittade in till mej så jag kunde hitta dej!

    Har kollat runt lite och är djupt imponerad av dina vackra bilder, porträttbilderna här är suveräna.

    Gillar också din uteplats, trist att sommaren varit så kall att ni inte kunnat använda den så mycket.

    Vi ses igen!

    Lena

    SvaraRadera
  9. Åååh, vilka otroligt vackra foton, så duktig du är!!

    Kul att få se dem uppförstorade och det måste vara lika roligt gång varje gång att få vara med och föreviga människors lyckliga dag när de gifter sig :)

    Ska gå in och kika på fler bilder nu!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  10. Vad gullig du är!!!

    Dina foton är helt fantastiska. Speciellt det andra fotot, det är ju helt magiskt!!!
    Hoppas att det går bra med fotograferandet av bröllopet framöver. Kanske vi får se lite kort sedan????

    STORA kramen till dig!

    SvaraRadera
  11. Oj oj oj vad himla vackra foton!!!! Måste ju ha varit såååå himla kul att ha fått visa upp dem i skyltfönster!!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Sååå fina! Du är verkligen duktig! Jag har mailat dig:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  13. Vilka fantastiskt fina porträtt!! Du är otroligt duktig! Så fin, varm känsla och naturlighet i bilderna att man nästan inte kan sluta titta på dem. :) Lovely!
    Kram och lycka till med bröllopsfotograferingen sedan, jag är säker på att det kommer bli såå fint :)

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder. Du är så himla duktig! Kram Knorkan

    SvaraRadera
  15. Hej Nilla !

    Nu har jag hamnat hos ett proffs....så otroligt vackra bilder !!!! Jättefin blogg... Gillar er uteplats !!
    Tack för titten inne hos mej...välkommen åter !

    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Nu har jag lagt till dig i min blogglista, så att jag ser när du uppdaterar:) Har även svarat på ditt mail:)

    Kram

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!