09 september 2013

CAFÉER I UPPSALA


I helgen var det dags för ett nytt cafétest.






Och det är ju så klart för tidigt att påstå att man hittat Uppsalas bästa café
efter att bara ha provat 2 st,.....men ååhhh, jag längtar redan tillbaka!

Guntherska Hovkonditori och Schweizeri 
kan absolut rekommenderas om man vill ta en fika i Uppsala.






Både fin och god latte :)
Och jättegoda bullar, för att inte tala om chokladbollarna...
Jag som inte ens gillar chokladbollar i vanliga fall!






  Sen hjälpte det förstås till att det var strålande sommarväder, 
tom varmare än det var för 2 veckor sen!






Att vara ledig, att kunna vara sommarklädd i september, 
att det är sol och 25 grader varmt, det ger lite känsla av att vara utomlands:)

En riktigt härlig helg, helt enkelt!




Kram

17 kommentarer:

  1. Ja, det ser nästan ut som att du sitter på ett café på Rivieran nånstans! Och JÄGARNS´så snygg du var!!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  2. Vilket mys! Gäller att fånga dessa dagar :)
    Underbar skylt på detta café.

    Ha det gott!
    Kramar Jane

    SvaraRadera
  3. Hello beautiful!

    Vad härligt det ser ut. En av mina bästa vänner har sin kärlek i Uppsala och har börjat upptäcka allt fint som finns i stan. Ska tipsa om det här ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får du göra! Det är ett bra ställe:)

      Radera
  4. Den sista bilden Pernilla, den ger oss en målande beskrivning på hur mysigt det var med en fika i solen. Jösses så härligt det ser ut!

    Ha det gott

    SvaraRadera
  5. Kan tänka mig att det var extra mysigt i det fina vädret!:) Även om jag tycker att det är mysigt att kura inomhus på cafeer på hösten också. Och så slipper man ju otäcka skator o kajor...!;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, dom vill jag slippa!! Men faktiskt inte en enda fågel i sikte på Gunterska:)

      Radera
  6. Vad underbart!! Ska genast tipsa min systerson med sambo om detta...de bor ju i Uppsala...hihi..
    Visst är det en ljuvlig sensommar vi haft ända in i september...för bra för att vara sant....och så skönt det ser ut när du sitter där..såna där stunder är guld värda att ta fram när kyla och mörker råder :)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Åh, du är så snygg!
    Latten och bullen ser inte illa ut de heller, och inte ditt sällskap heller, för den delen!
    Vi har haft lika underbart väder här uppe. Önskar september alltid var lika fin!
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, om du visste vad mitt sällskap blev nöjd över din kommentar!
      "Jag tar gärna fjärdeplatsen efter dig, latten och bullen, ni var så snygga allihop att jag blir glad bara över att bli omnämnd!"

      Radera
  8. Du passar som hand i handske på det där caféet!!
    Härligt med fika i solen, mer sånt kan man stå ut med :-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Så härligt det ser ut... Ja man får
    Passa på att ta tillvara på dagarna!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Ser väldigt sydeuropeiskt ut, man kan inte tro det är septmeber i Sverige:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Roligt att jag kan glädja någon med min blygsamma kommentar. :)
    Trevlig lördag kväll till er båda!
    Kram

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!