11 februari 2010

SHOPAHOLIC?

Imorgon lämnar vi Danmark och det är nog tur det. Det här med för mycket fritid och för många affärer med "tillbud" är en farlig kombination... Jag vet inte om jag nånsin har shoppat så mycket på en gång som jag har gjort under den här tiden i Århus!

Ni kanske inte tror det, men jag är egentligen ingen shopaholic alls! Jag går nästan aldrig på stan och har ingen som helst koll på fina märken och sånt där. Jag brukar istället göra en beställning på Ellos nån gång ibland och så storhandla en gång om året på Ullared! Och handlar jag kläder, så är det åt ungarna.
Tänk bara när vi var i London, både A och J1 shoppade en hel massa, men allt jag köpte åt mig var ett armband för 5 pund!
Och allra helst vill jag att handla på rea, för annars får jag dåligt samvete att jag gör åt pengar...

Men här i Danmark är det ingen hejd på det! Jag har t.ex köpt tre par skor, varav 2 ligger i en prisklass så att jag aldrig ens skulle titta på dem om jag var hemma. Bl.a har jag köpt ett par skinnstövlar från billi bi, som är dansk design, och som egentligen kostar 1600 DKK!:o
Men när det är 70% rabatt blir det ju ett helt annat läge! ;)

Nej, det är inte de här jag köpt! De är INTE min stil.
Jag tycker de är snygga, men jag måste kunna gå i mina skor...


Men det jag tänkte visa er är ett par skor som Å köpte, som är av märket El Naturalista. De gör bl.a skor av återvunnit material. Bilden visar skor från deras kollektion "Recyclus Ella" Titta gärna in på deras HEMSIDA, det finns sååå mycket snyggt! Går att köpa on-line om man tycker att man har råd att betala ordinarie pris. Annars får man åka till Århus! ;)

Önskar er alla en trevlig kväll! Här är det dags för restaurangbesök igen - det sista på väääldigt länge har jag en känsla av...


Kram Pernilla

7 kommentarer:

  1. Härligt med en som är lite mer som mig!:) Är absolut ingen shoppare jag heller, även om jag slår på stort ibland. Beställer också en del kläder och kan prova hemma i lugn och ro.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Man kan inte besöka Danmark och komma hem tom hänt. Du vet väl att det är förbjudet=)Älskar tyvärr att shoppa helst på kvalitetsrea och gärna skor. Jättecoola var de färgglada varianterna,har aldrig sett förr.Ha en mysig sista kväll/Annica

    SvaraRadera
  3. Nu tar du igen all shopping med råge;)) Fyndar stövlar till rätt pris, blir avis.

    KramarC

    SvaraRadera
  4. Vet hur det är... lätt att det blir till barnen, vill inte lägga pengar på sig själv för det är onödigt...!? Men egentligen... det är ju SÅ KUL att shopa och kläder är kul!
    Gu va jag blev upprörd ang. förra inlägget! Varför skaffa barn när man inte har tid att vara med dem? Knasigt! Ha det bra den sista tiden i Århus! Åse

    SvaraRadera
  5. Jag vill också vara shopoholic!!! :-) för en dag eller så..o gärna i Danmark faktiskt. :-)

    SvaraRadera
  6. Hmm själv är jag ju en shopoholic, lite väl mkt ibland tycker min man;-)

    Kul att kunna unna sig ibland ialla fall *ler*

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. vilken mysig vecka ni verkar ha haft där borta! lite shopping tycker jag gott du kan unna dig, i synnerhet som du inte är någon storshoppare i vanliga fall!
    skor har jag alltid varit svag för, men jag har försökt hejda mig på senare år ;)
    ha en trygg hemresa och en skön helg!
    kram
    ingela

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!