30 maj 2012

ROSA FOTBOLLSTJEJER


Spela fotboll är kul!





J2 älskar att spela fotboll. För andra året i rad går hon på fotbollslekis och hon tycker det är hur kul som helst och vill absolut inte missa en enda gång!

Lite fördomsfull är man visst, som trodde att det skulle bli en fotbollskille av åtminstonne en av de 2 äldre bröderna . Båda två fick prova på fotbollslekis och avskydde det!



Det är helt klart J2 som är fotbollsstjärnan i vår familj :)





Själv har jag aldrig gillat att spela fotboll, däremot har jag alltid älskat att titta på fotboll. Blåvitt var mitt favoritlag och på den gamla goda tiden följde jag alltid deras matcher på radio och TV.



Fotbolls-EM startar 8 juni.



Och snart börjar EM! Då lär det bli mycket TV-tittande för min del. I alla fall om det är rätt lag som vinner!;)

Tänker ni titta på EM i fotboll?



Kram


16 kommentarer:

  1. Fotbollsintresset är dåligt hos mig, kanske ändrar det sig om man får fotbollsintresserade barn. Vilka fina bilder på fina rosa fotbollstjejer!!

    SvaraRadera
  2. Nähe inge fotboll för min del.
    Söta tjejer i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  3. Inte alls intresserad av sport i den formen. Här i Victoria (Australien som helhet också) är man rätt sportgalna. Här spelas en variant av rugby som heter Australian Rule Football. Det jag dock gillar med det är att alla är intresserade oavsett kön och ålder. När man går på matcher så sitter gammla farmor där och virkar en halsduk och hejar på sitt lag och bredvid kan sitta ett gäng unga killar och många barn går också. Det är verkligen en familjefest. Dessutom gån man kanske ett helt kompisgäng och då kan alla hålla på olika lag, inte bara de två som spelar. Och framför allt är det extremt sällan det blir någon form av bråk som vi annars ser så mycket av inom Europeisk fotboll.
    Fast jag skulle vilja att det fanns mer fotboll så mina tjejer fick prova på den typen av lagsport men det är bara Footy (Australian Rule Football) som gäller och då är det bara killarna som spelar, tjejer spelar netball (liknar basket) här. Man är väldigt könsindelad inom sporten här i Australien kan jag tycka. Kul att din tjej gillar fotboll och det syns verkligen på bilderna.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  4. Men vilka rara bilder på en rosa fotbollstjej. Härligt!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder!
    Abbe, mon son spelar fotboll och genom honom har mitt intresse vaknat, kanske dock endast hobbyfotboll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Fina fotbollstjejer! Här hemma är det en liten som funderar på att börja med fotboll. Jag kommer att följa fotbollen nu i juni lite halvt och halvt :)

    SvaraRadera
  7. Ha ha, det är väl så det blir kanske... Jag har två killar som älskar att pyssla och en liten tjej som hellre hoppar studsmatta eller klättrar omkring.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Härligt med fotbollstjejer, jättesöta! kram

    SvaraRadera
  9. fina fotbollstjejer! ska nu skjutsa sonen till fotbolldträningen, tja vet inte om jag ska titta på em, om de kommer till slutspel gör jag det givet! kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Fina fotbollstjejer!! Det är ju sååå kul att spela så jag förstår att hon gillar det :)

    Varje vår när gräset blir grönt längtar jag tillbaka till fotbollsplanen!!

    Hoppas du får en trevlig helg!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Kul att hon gillar det!
    Nej jag undviker fotbollen på TV så länge det går. Om Sverige spelar final eller nåt liknande tittar jag kanske, annars nej.
    Men min man kommer antagligen se allt så jag kommer inte undgå det ändå =)

    SvaraRadera
  12. Söta fotbollstjejer! :)

    Mina pojkar spelar fotboll så det blir ju att hänga en hel del på träningar och matcher. Det är kul att kolla på fotboll, och självklart blir det att titta på EM! (Har själv spelat fotboll en gång i tiden ;)

    Härlig blogg du har! Jag lägger till dig i min blogglista :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  13. Ha ha jag är kanske som du då;) Inget vidare på fotboll själv men kollar gärna och de blåvita änglarna från Göteborg har varit favvolag sedan jag va liten. Ha en go helg vännen - kram kram!

    SvaraRadera
  14. Det här med fotboll är inte min grej. Sonen verkar inte heller visa något större intresse för det men han kanske ska prova på en termin iallafall...

    Underbara bilder som alltid!

    Ha en underbar fredag!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  15. Här är det fotboll för både sonen och dottern. Nu är jag ju partisk, men har hört även från andra att våra barn är rätt duktiga. Jag tycker att det är jätte kul att se deras matcher. Vi är bra gäng med föräldrar i båda barnens lag, så det gör ju sitt. I helgen blir det bortamatch för sonen imorgon och hemmamatch för dottern på söndag. Eftersom maken jobbar helg, så blir det jag som får ta ansvaret vid kanten den här helgen!:)
    Jag kommer säkerligen se en hel del av matcherna i fotbolls-em, det hör till!
    Hon ser verkligen ut att ha kul på fotbollsträningen.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Såg att du hade frågat om Fitness fighten och jag har precis kört igång nu 1 juni, så jag kan återkomma med hur det är =) Men än så länge är jag positiv. Träningen är rolig och maten är god. Väldigt bra recept som passar till hela familjen. Enda som verkar knivigt är att man ska äta så ofta. Alla dessa mellanmål, som visserligen är goda, ska pressas in i schemat =)

    Kram Linda

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!