11 december 2011

Idag har vi bakat saffransscones. Det var faktiskt första gången jag provade det, men eftersom jag älskar saffran tyckte jag det lät som något som passade mig. Och det var gott! Riktigt gott! :)



För en gång skull känns det riktigt roligt att det är måndag i morgon. Vi ska nämligen på luciafirande på J1:s skola. Där är det tradition att åk 3 har luciatåg med föreställningar både för skolans elever (vilket blir på luciamorgonen) och föräldrarna, vilket alltså är det vi ska få se imorgon kväll. Det ser jag verkligen fram emot :)

Ha en bra start på veckan!


Kram

8 kommentarer:

  1. Deg som ska bli scones. Gott. Vackert att titta på.

    Så enkelt och så perfekt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är precis samma tradion på vår sons skola. Han går också i 3:an och i morgon kväll är det generalrep för föräldrarna. Det ska bli mysigt! kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Ja det här såg ju verkligen inte dumt ut alls :-D För att inte tala om winernogaten i tidigare inlägg. Undrar om jag inte ska prova winernogaten...?
    Tjingeling Anette :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, luciafirande på skolan är bara så mysigt.

    Ha det gott Pernilla

    SvaraRadera
  5. Hel Nilla!
    Ja men saffransskorpor är ju så gott. Jag köpte skorpor med polkagrissmak jag på en marknad, inte dumt det heller kan jag säga.
    Vad mysigt med lussefirande.
    Ha en fin dag nu.
    Kram på dig
    Lena

    SvaraRadera
  6. Åhh va smarrigt det lät =)
    Jag älskar saffran hihi!
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. så gott! Vi har också den traditionen att treorna går luciatåg.
    Ha en mysig lucia!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Åå vad det lät gott med saffrans scones. Det måste jag prova någon gång.
    Hoppas att Lucia-firande var fint. Själv har jag torsdag att se fram emot!

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!