09 november 2010

SNÖSTORM = VARDAGSLYX

Sån tur var åkte jag tidigare från jobbet, så jag hann precis hämta J2 på dagis innan det stängde. Bussen hade problem att komma igång varje gång den hade stannat vid en hållplats och jag kan inte påstå att vi hade lättare att komma upp för backen med bilen från dagis...




Men när vi väl kom hem hade barnen plockat in ved,
stoppat in köttfärslimpan i ugnen och det var bara att börja mysa!




Efter middagen blev det nybakad sockerkaka
och en plats framför brasan resten av kvällen.




Snöstorm = vardagslyx!!

Kram

10 kommentarer:

  1. Så härligt det låter med snö... kanske för att vi inte har någon ännu :) Så härligt med braskammin! Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  2. Oj Nilla så himla fint du har det, ser så mysigt ut!! Här har snön kommit först idag och det känns verkligen vintrigt ute! Vilken härlig kväll ni har haft med mys framför brasan!

    Många kramizar till dig!

    /aka

    SvaraRadera
  3. Ja det låter helt perfekt!!

    :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ser så mysit ut. Nu blir jag sugen på att baka en kaka :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Vardagslyx vilket låter alldeles underbart. Vilken skön kväll. vad duktig du är som varvar ner och njuter.

    SvaraRadera
  6. Det låter som att ni hade en fin kväll!
    Och kamin=underbart :)

    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. det låter som om du fått fart på barnarbetskraften hemmavid. bra jobbat i så fall, nilla!
    jag gillar inte snön... och den faller från himlen som bäst här hos oss.
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  8. Så skönt att få mysa inne när det är snöstorm ute :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Mysigt med snöstorm...när man får vara inne och ha det så mysigt! Har precis satt eld i vår braskamin...hög mysfaktor eller hur!!!!

    kram

    SvaraRadera
  10. Hej, mitt första besök här. vilka härliga bilder och vad fint ni har det.

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!