12 mars 2010

MATEUS

Jag vet att det finns många därute som gillar Mateus - och hur skulle man kunna låta bli?! Till vårens nyheter hör kollektionen The Butterfly Collection. Härlig, eller hur!

Men förutom produkten i sig, tycker jag bilderna är helt underbara! Många roliga detaljer runt omkring att titta på, men produkten framhävs ändå på ett sätt som gör att man kommer ihåg den.







Idag på jobbet hade en arbetskamrat med sig hembakat morotsbröd med solrosfrön. Såg så gott ut att jag var tvungen att baka lite här hemma också! Det blev lite sent, men nu ska vi äta lite nybakat under tiden vi ser hur det gått för paren i Let´s dance:)

Trevlig helg!

Kram

15 kommentarer:

  1. Gokväll!
    Vilka läckra bilder, den andra bilden är ju hur häftig som helst.
    Låter smaskens med nybakat bröd.
    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kram Therése

    SvaraRadera
  2. Verkligen helt underbara bilder och snygg serie.
    kram
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja, herlige bilder! Og så deilig med nybakt til kvelds! Ha en super helg, søte du! Klem Heidi

    SvaraRadera
  4. Ja Mateus har verkligen mycket fint!!
    Ha en fin helg vännen.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  5. Hej Nilla!
    Hoppas du har det bra i vårsolen!
    Vad kul att du visar det nya i serien från Mateus, jag hade inte sett dem. Det turkosa fatet vill jag ha.....
    Jag är så nöjd med mitt halsband som jag köpte av dig.
    En förälder på min förskola där jag jobbar fick din bloggadress, hon tyckte att det var så fint. Så hon hör kanske av sig!
    Ha en toppen lördag!
    Kram
    Rose-Marie Bälinge/uppsala

    SvaraRadera
  6. Mmmm även jag älskar matteus. Är dock lite kluven till fjärilarna. Kommer jag att gilla det även om fem år om jag slår till? Bilderna i förra inlägget är så talande. Helt underbara. Känner så väl igen det. Det är dubbelt med fotovana barn ;). SLUTA fota mig kan Em ibland skrika när hon blir trött på mitt klickande...

    Ha en fin helg!

    Kram!!!
    Cathrin

    SvaraRadera
  7. Jätteläckert verkligen.
    Vad mysigt att spontant ställa sig och baka, det kan man nästan hinna om man lägger ihop alla jäkla reklampauser på tv.
    Och så åkte inte Wille ut igår heller, oj oj oj
    man kanske har en framtid som dansare trots allt. Ha en fin lördag nu Pernilla
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hei,
    Hvilke nydelige bilder og skjønn blogg du har.
    Her kommer jeg igjen!
    God klem fra Tonje

    SvaraRadera
  9. Har aldrig sett det porslinet tidigare men fint var det och bilderna är helt underbara som konstverk.

    Hoppas ni får en trevlig helg i solskenet.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Matteus är min favorit. Vi fick dom första tallrikarna i olika färger som bröllopspresent för 10 år sedan. Och vi har fyllt på lite då och då. Igår hade vi middag här hemma för 8 personer och jag passade på att använda allt. Det blev så läckert, så synd att jag missade att fota.

    Ha en härlig Lördag, jag ska ut i solen och njuta.
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  11. Hej Nilla,

    Så ljuvliga bilder- verkligen superläckra. Tycker också att dessa "konstverk" är underbara - men hemma hos oss finns inga Mateus - tyvärr :)

    Ha en skön helg vännen - kram kram!

    SvaraRadera
  12. Jag håller med, roliga foton men ändå är det vackra porslinet i fokus!
    Har aldrig sett den nya modellen, jättesöt!
    Ha en mysig lördag!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  13. så roliga bilder :)
    jag har hållit i mateusfat flera gånger i "min" inredningsaffär, men varje gång har jag lagt ner faten på hyllan tillbaka. en vacker dag blir det nog ändring i den rutinen, i'm afraid ;)
    skön helg! kram
    ingela

    SvaraRadera
  14. Jag får hålla med föregående kommentar.Jag har många gånger hållit faten i min hand men inte riktigt nänts köpa, men snart kan jag nog inte stå emot längre :)
    Ha en fin fortsättning på helgen.Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Den dagen jag flyttar hemifrån ska jag önska mig massor av porslin från Matteus som inflyttningspresent. Älskar de där stora faten, speciellt i någon ljus färg. Tänk att servera någon härlig sommartårta med bär på ett sånt fat!

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!