28 februari 2010

MORMORSBLOMMA

I helgen har det regnat och det gav faktiskt lite vårkänslor! Inte för att snön försvann precis, men det gav ändå lust att få in lite vårfärger och framför allt lite blommor!

De här söta blommorna köpte jag hos Jeanette, som har bloggen Allt och inget med Jeanette.
Hon arbetar i blomsterbutiken Chess som ligger alldeles nära där jag bor och de har sååå mycket fint. Alldeles FÖR mycket fina saker, faktiskt! När jag är där kan jag aldrig bestämma mig för vad jag ska köpa och det brukar istället sluta med att jag går tomhänt därifrån...


Men nu var det precis såna här blommor jag letade efter, så den här gången blev det inte så svårt. Mycket nöjd med mig själv skulle jag betala - bara för att upptäcka att jag inte hade plånboken med mig! Sån tur var fick jag lägga undan blommorna (första gången jag gjort det med blommor!) och komma tillbaka lite senare:)



Sankt Paula påminner mig så om min Mormor, som hade fullt av dessa blommor i olika färger, alltid i full blom. Hon gick alltid och pysslade med sina blommor och de trivdes så bra hos henne. Mina blommor, däremot, dör i parti och minut...
Men de här ska jag verkligen föröka komma ihåg att vattna och sköta om så att de blommar riktigt länge. För varje gång jag tittar på dem påminns jag om min älskade Mormor, som var en av de mest fantastiska personer jag haft i mitt liv.
Kram Pernilla

14 kommentarer:

  1. Vilken fin blomma du fick tag på. Trevligt med ting som påminner om fina människor.
    Kram Therése

    SvaraRadera
  2. Riktigt söt blomma! Fin färg! /Lillsnörpa

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blomma och jag förstår att du blir extra glad om den påminner dig om mormor.

    Härligt att våren är lite på g. Jag såg en bit gräsmatta idag och blev helt överlycklig. Gillar dock inte slasken...

    SvaraRadera
  4. Tur då att Paulisar inte kräver så mycket omtanke :) De blommar så fint och länge trots att man ibland kan missa att vattna!

    Himla söt färg och det är verkligen en sann mormorsblomma!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Där får jag hålla med.Saint Paula påminner också mig om min mormor som alltid haft många av dem och som får dem att trivas och blomma mest hela tiden.Själv har jag ingen ännu men kanske man borde prova på.
    Ha det bra.Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Tack för din söta kommentar hos mig! Jag tittar gärna in till dig också. Härliga bilder. Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Sankt Paulan påminner mej också om min mormor.
    Hon tog blad från denna blomma och bara stack ner i en kruka. Och många blommor blev det som stod i fönsterkarmen hemma hos henne:-)

    SvaraRadera
  8. Fin blomma och vilken service att få lägga undan blommorna när du glömt plånboken!
    Jag brukar inte heller ha god hand med blommande blommor, men lycka till med dina!:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej min vän!
    Vilket underbart armband du lottar ut i samarbete med Jenny, måste jag bara börja med att säga!!! Har inte hunnit in på din smyckesblogg ännu, men jag ska absolut kolla!!!
    Visst fick man vårkänslor nu när det börjat regna och snön smälta så smått. Jag köpte också lite våriga blommor idag :)
    Ha en fin vecka!!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  10. Kommer ihåg när jag var liten så hade vi sådana i trädgården runt hela huset... Kan ännu idag inte få dem till att överleva dessa "tantblommor"... Kul med din smyckesblogg, får ta mig en längre titt där...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  11. Jättefin blomma!! Jag förstår att den betyder nåt speciellt för dig!! Ha en fin start på veckan! Kram Sofia

    SvaraRadera
  12. Ja dessa söta blommor tillhör min barndom också... mamma har dem fortfarande... och jisses så sugen jag blev på att köpa hem en nu... denna var ju såå fin i färgen!!!

    Jisses så söta dina barn är på bilderna i inlägget!!! Mannen på tidningen Apartamento var inte lika söt... håller med dig, härligt när det inte är perfekt men disk och smuts har jag nog av själv, det behöver man ju liksom inte köpa för att få se...=O
    KRAM

    SvaraRadera
  13. Vad fina blommorna blev i dina krukor! :)
    Så kul att träffa dig i lördags, självklart kan man lägga undan blommor också!! :)

    Visst vill man ha lite vår nu, men snön bara fortsätter att falla...

    Erbj jag nämnde på bloggen är att en av leverantörerna på chess (ett ftg som har allt från krukor till textilier o skor mm.) har bett mig blogga för dom.
    Skulle va såå kul, men du vet hur man tänker "inte ska väl jag..." Så vi får se..!

    Hoppas du får en härlig vecka!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  14. Ja det påminner om min mormor med, hon hade fulla fönsterbrädorna med paulor och pelargoner och vårdade dem ömt. Fick lära mig att inte låta vatten stå kvar i krukorna så jag vattnar under kranen och sen låter rinna av innan de får gå tillbaka till sin kruka eller fat. De håller sig bättre så sägs det.
    Det är vackra blommor i alla fall.
    Kramar på dig
    Lena

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!