06 februari 2010

SMYCKEN OCH DANMARK

Japp, så var första deltävlingeni Melodifestivalen avgjord. Vi är nöjda - tyckte Salem var bäst! Nu ser vi fram emot nästa lördag. Tur att jag kommer hem lagom tills dess!

Jo, jag håller med, det blev lite mycket resande på en gång. Inte mer än att hem och vända känns det som...
Nu är det jobb i Danmark. Jag ska till Århus Universitet och lära mig en ny metod, som vi senare ska använda på vårt lab. här i Uppsala. Men trots att det är jobb det handlar om känns ganska roligt ändå, för jag åker tillsammans med en av mina bästa vänner. Vi har kännt varann i 26 år (!) och nu jobbar vi i samma forskargrupp. Vi har turen att ha varsin snäll chef som tyckte det var roligare för oss att åka tillsammans, även om det inte direkt behövdes 2 personer för jobbet som ska göras. Så bra har vi det!!





Idag har jag ägnat mig åt att göra färdigt de beställningar jag fått på smycken. Ni som har beställt, snart kommer ett paket på posten! Även några namnsmycken har blivit klara att skickas iväg. Vill ni se exempel på fler av mina smycken kan ni titta HÄR.

Får se om jag får i gång datorn i Danmark... Annars blir det en ofrivillig bloggpaus och i så fall önskar jag er alla redan nu en bra vecka!

Kram Pernilla

2 kommentarer:

  1. Ja visst var Salem bäst! Vilka jättefina smycken du gör, vad duktog du är! Ha en bra vecka! kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt jobb du verkar ha och en väldigt fin chef...!!! Ha det så trevligt du och din vän!
    Härlig resa till London också... en sån kan man leva på ett tag! Hoppas ni är friska allihop nu!
    TACK för dina fina värmande ord!! Blev så glad och jag är ju också så glad att jag hittat dig i denna underbara bloggvärld!!!
    KRAM

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!