29 november 2011

HYACINTER

Hyacinter är inköpta, men står fortfarande och väntar på att komma ner i nån fin kruka eller liknande. Vi får hoppas att det sker snart, framför allt innan de hinner dö.... Det har nämligen hänt andra stackars blommor som hamnat i detta hus :o






Har äntligen kunnat gå ner till 80% igen och ska vara ledig imorgon. Skönt!! Skulle helst vilja sova hela dagen, men J2 och jag ska till stan för att köpa julklappar. Ovanligt tidigt för att vara mig, men det skulle ju kännas väldigt skönt att vara uta i god tid för en gång skull! Har ni börjat köpa julklappar än?



Kram

9 kommentarer:

  1. Jag blir nästan stressad av att prata julklappar. Jag har ingen julkänsla alls ännu.
    Men funderar på att åka till gamla stan på torsdag för att titta på julskyltningen. Då lär det kännas som vi är på rätt väg eller hur?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Oj vilken vacker bild!!!! Och jag hoppas att du hittar något snyggt att sätta hyacinterna i!! Men hey, du har ju kommit halva biten på väg mot lite julsnyggt hemma i fall fall, haha!!! Låter härligt att gå ner i tid och mysigt med julshopping i morgon!! Jag har faktiskt handlat lite klappar, men än återstår en hel del, puh!!!

    Tuuusen tack för fin kommentar hos mig, den värmde!!

    Stööörsta kraaaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  3. De kanske kan få lite vatten i papperspåsen så de blommar och doftar gott lagom till jul i allafall ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  4. Vilken fin ny header! Härligt med hyacinter! Det är verkligen jul det!

    SvaraRadera
  5. 80 procent är bäst! Skulle också vilja.

    Hyacinter är min favorit så här års. Vill ha överallt och jag har inte hittat en enda här! Får ta igen det i Stockholm ;)

    SvaraRadera
  6. jag måste nog se till att få hem hyacinter nu. dina är så fina där de står i papperspåsen och väntar på bättre tider. ;)
    jodå, jag är på gång med julklapparna. jag brukar bli klar i god tid före julen, men i år har våra söner inga önskningar, så jag får verkligen gnugga geniknölarna. :)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  7. För första gången någonsin har jag inte ens tänkt tanken på julklappar men det kommer väl.
    Ner med hyacinterna nu för det är ju så vackert.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Hyacinter är ganska lätt att sköta.Här hemma dör växter också,men nu kör jag på murgrönor,de behöver inte vattnas så ofta.Har börjat lite med shoppingen,men helst vill jag ha en dag med mannen och utan barn såklart,så man kan ta bilen och bocka av allt på en dag!lycka till med julhandlingen,du är duktig som är ute i god tid!kram.

    SvaraRadera
  9. 80 % låter väldigt trevligt.

    Du har iallafall köpt hem hyacinterna,alltid nåt
    :-)

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!