22 december 2010

JULGRANEN



Idag har vi klätt julgranen. Ja, eller barnen klädde den, jag fotade mest;-)
Alltid, alltid, alltid, så länge jag kan minnas, har jag klätt julgranen kvällen innan julafton. Men nu ville barnen att vi skulle göra det idag och det kändes ganska bra det med!



Nu är det inte mycket kvar att fixa inför den stora dagen. Julmat var vi och handlade idag och det blir mycket färdiglagat. Jag vet att vissa anser det vara en fullständig katastrof att köpa köttbullarna istället för att laga dem, men nu blev det så... Och det är jag nöjd med!

C jobbar alltid som mest dagarna innan jul när julhandeln går som bäst, men själv har jag varit ledig sen i tisdags. Den här julen har jag inte ställt några större krav på mig själv och inte stressat ihjäl mig pga några måsten, utan bara haft mysigt :-)








Imorgon ska jag slå in paket, kanske baka lite mer pepparkakor och så ska vi fixa jansson och skinkan när C kommer hem på kvällen. Men allra mest ska jag njuta och längta tillsammans med mina förväntansfulla barn. Dan före dan...

Hoppas ni alla har det bra och har tid att njuta av julen!

Kram

5 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter. Du är duktig tycker jag. Duktig som lyssnar på dig själv.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt vit & härlig jul! Mys och ha det gott!
    Jag tycker det är en större katastrof att rulla egna köttbullar om man varken har tid, ork eller lust! Bra att du lyssnar på dig själv, det inspirerar mig!!!!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. En mysig jul önskar jag er! Jessica

    SvaraRadera
  4. Här sätter jag i ljusen i granen, men sedan klär barnen granen och jag fotar!:)
    Vi har alltid knytkalas på julafton och i år ska vi vara hos oss. Jag fick saker man kunde köpa och i år fick det bli så. Kom en elak bacill och besökte oss natten till måndagen och den gjorde att tiden inte har funnits till allt jag velat göra.
    Njut nu av julen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag önskar er en riktigt härlig julhelg. Kram!

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!