21 april 2010

BLOGGPAUS

Att fotografera, att skriva, att lära känna nya bloggvänner och få en massa inspiration - att blogga är så kul!




Men nu måste jag i alla fall ta en längre paus från bloggandet. Försöka i alla fall...

Lusten och inspirationen finns fortfarande och jag skulle så gärna vilja fortsätta! Men eftersom jag mår dåligt efter bara en liten stund framför datorn, så fungerar det bara inte. Att blogga går ju liksom ut på att spendera ganska mycket tid vid datorn...
När jag tittar på en dataskärm, TV eller läser en bok blir jag yr och illamående av de ögonrörelser man i vanliga fall gör utan att tänka på det eller känna av någonting. Jag hoppas det ska gå över om jag vilar från allt sånt ett tag.





Förutom när jag jobbar och måste använda datorn, ska jag försöka att hålla mig ifrån den så mycket som möjligt. Men jag kommer säkert titta in till er nån gång då och då i alla fall. Och vill ni skriva en kommentar eller skicka ett mail läser jag naturligtvis det också!


Kanske blir det något inlägg när jag längtar för mycket och inte kan låta bli...
Men tanken är att jag nu ska ta en ordentlig bloggpaus. Jag hoppas att jag kan komma tillbaka senare och att vi ses då.

Ta hand om er!


Kram

32 kommentarer:

  1. Åh tråkigt :( inte bra att du inte mår bra....
    Du får verkligen krya på dig!

    Massor av värmande kramar ifrån mig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det ordnar sig och din yrsel försvinner! På ett sätt låter det ganska skönt, att ta en datorpaus (även om det innebär att ta en paus från sådant du tycker om). För jag tror, och kan ju märka på mig själv) att vi är alldeles för beroende av all teknik. Mer än vi behöver. På gott och ont ses all teknik som ett naturligt inslag i livet.

    Ta hand om dig, bloggvärlden finns kvar när du vill och orkar!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Så leit! Det er jo så koselig å stikke innom deg her! Håper det bedrer seg med en pause! Klem Heidi

    SvaraRadera
  4. Vila nu ordentligt ! Hoppas att du snart mår bättre och är tillbaka i bloggvärlden ♥
    Sköt om dig och din hälsa! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen,
    vad jobbigt...ta det lugnt nu!!! Hade också en välbehövlig paus förut och nu är jag tillbaka i mindre skala. Känns skönt!
    Akita har på sig tagen varje dag...satte en nyckelring som håller den!
    100:- kommer in på ditt konto...jisses sån tid...sorry!
    TA
    det lugnt nu,kram Anne-LEE

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du snart mår bättre, och att vi snart får läsa dina inlägg igen:)))
    kram på dig!!!

    SvaraRadera
  7. Hej Pernilla!
    Jag hoppas du vet orsaken till ditt mående så att du får rätt hjälp att bli bra.
    Men du har väl ändå rätt i att ta en paus då det känns så här annars gör du ju något som din kropp inte vill och det är ännu sämre.
    Jag hoppas på god bättring för dig och skickar en massa tankar och energi.
    Kramar Lena

    SvaraRadera
  8. Goa snälla Pernilla :) Ta nu och stäng av datorn och vila dig! Men visst ser jag fram emot dina eventuella besök :)
    Du förresten, bakade bullar med hallon och vit choklad, blev helt underbara. Tack för att du delar med dig! Kramar Åse

    SvaraRadera
  9. Låter inte kul alls! Hoppas att vilan gör att det går över.
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Lycka till med vilandet, det är behövligt då och då!
    :)

    SvaraRadera
  11. Åh va tråkigt, hoppas att du blir bättre! Jag kommer att sakna dina inlägg!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kära rara Pernilla,

    Usch va jobbigt att du inte känner dej bra. Hoppas verkligen att du kan få hjälp?

    Vi är här när du mår bättre - var rädd om dej - det är det viktigaste!

    Stor varm kram till dej!
    Camilla

    SvaraRadera
  13. Åhh vännen så tråkigt.
    Kommer bli tomt utan dig.
    Men ta hand om dig nu, vi finns här när du mår bättre igen.
    Kram kram Lina

    SvaraRadera
  14. Hej Vännen!
    Hoppas det går över och att du kommer må bättre snart!

    Skickar en stoor styrkekram till dig!

    Jenny

    SvaraRadera
  15. Ta hand om hälsan och dina ögon i första hand...det är viktigast!! Klart jag kommer att sakna dina inlägg...men vila från datorn ett tag nu...:)

    STOR KRAM Helena

    SvaraRadera
  16. Hoppas det går över snart.
    Känner igen de där symptomen men de har tack och lov gått över nu.
    Vila från datorn och njut av livet.

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  17. Krya på dig. Hälsan är viktigare än en blogg. Och som tidigare skrivit, bloggvärlden finns kvar när du mår bättre. Kommer du fortsätta att göra smycken eller vilar du från det också? Hade ev. tänkt beställa nått? Kram från Anna

    SvaraRadera
  18. Åh goa du...! Hoppas verkligen att lite vila ska få din kropp i balans igen! Sköt om dig ordentligt!!! Jag väntar här via bloglovin!:) och får nog kika in även när du inte gör inlägg, för att njuta av din nya header...!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  19. Förstår dig absolut. Jag kan heller inte sitta så länge framför datorn för jag får så himla ont. Och ju fler bloggvänner och kommentarer man får ( som är hur kul som helst egentligen) desto längre tid framför datorn... Jag har varit tvungen att dra ner ordentligt. Är väldigt orolig att någon ska känna sig bortglömd men det är de såklart inte. Ibland går det bara inte...
    Ha det riktigt bra nu i vårsolen så hörs vi!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  20. Hej Nilla.

    Njut livet, ungarna, mannen, maten och sånt som gör dig glad. Man försvinner inte för att man pausar bloggen. Snarare tvärtom.

    Riktigt stor kram till dig!

    SvaraRadera
  21. Usch då....låter som överkänslighet mot el....då ska du ta det lungt nu.....vila och gå ut i naturen....

    SvaraRadera
  22. Hoppas allt ordnar sig för dig och att du slipper yrseln! Krya-på-dig-kramar!

    SvaraRadera
  23. Krya på dig, det var inte kul att läsa om.... försök att ta det lugnt och njut av vår och familj....
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  24. Du är ordentligt saknad i bloggvärlden men du måste sätta dig själv och ditt välmående först. Vi finns kvar om/när du känner dig redo att komma tillbaka. Ta hand om dig nu! Kram

    SvaraRadera
  25. Stor KRAM till dig! Det där låter inte alls bra. Ta hand om dig, din stackare!

    Cathrin

    SvaraRadera
  26. Var ett tag seedan jag kikade in nu och jag hoppas att du snart mår bättre.

    Stora kramisar till dig och många tankar!

    SvaraRadera
  27. Håper en pausen hjelper, savner deg masse jeg!
    Gode tanker til deg.

    God helg søte du!

    Klem Tonje

    SvaraRadera
  28. Vad trist! Hoppas du snart mår bättre!

    kram Mia

    SvaraRadera
  29. Jag hoppas att du mår bättre! Det lät inget vidare att du blir yr av att sitta framför datorn. Har du varit iväg till läkare? Hoppas verkligen att det är något tillfälligt så att du mår bättre snart. Jag saknar verkligen dina inlägg och mysiga fina bilder. Men att du mår bra är ju viktigast. Bloggen och vi bloggare finns ju kvar så ta den tid du behöver för att piggna på. Nu får vi hoppas på lite vårväder och sol för det här vädret blir ju ingen glad över;) Kortvecka nästa vecka gör en ju i alla glad, eller hur?! En stooor kram Stina

    SvaraRadera
  30. Hej igen vännen - tänker på dej och undrar hur du har det? Stor varm kram!

    SvaraRadera
  31. Hur är det med dig Pernilla? HOppas att du mår bättre. Saknar dina inlägg på bloggen. Jag hoppas att vi får höra från dig så småningom. Kraaam Stina

    SvaraRadera
  32. Tittar in och säger hej. Hoppas du njuter familjen och livet!

    KRAM!!

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!