30 juli 2010

VARNING FÖR ÖNSKEFOTO!!!




VARNING FÖR:




Just nu är jag sååå ARG!!!

Ni vet den där fotoboken vi skulle beställa. Vi valde Önskefoto, skickade in beställningen och fick ett bekräftelsemail. Efter 14 dagar, när boken skulle komma på posten och tas med som en present när vi åkte på semestern, hör de av sig och säger att det blivit något fel på överföringen.

Ok, vi skickar in den igen, men har förstås ingen present att ta med oss:(
Denna gång pratar vi med dem på telefon för att se att överföringen verkligen fungerat.

Nu, efter ytterligare 14 dagar, när boken ska komma med posten får vi ett nytt mail. Överföringengen har inte fungerat, skicka in bilderna igen. HUR DÅLIGT ÄR INTE DET!!!

När jag nu pratar med dem visar det sig att de har haft problem under en månads tid. Men ingen information om detta, varken på hemsidan eller vid kontakt med dem. Istället ger de intrycket av att det bara var just våra bilder det inte fungerat med.

Och när jag frågar hur de kunde säga att överföringen fungerade vid senaste uppladdningen kommer det fram att "nja, vi tittade ju inte på just dina bildfiler, utan vi tar stickprov, och vi trodde att vi hade löst problemet.."
Ursäkta mig, men HUR dum får man vara!?!? Att på telefon säga till kunden att allt fungerat, att bilderna kommit fram och är ok, fast man i själva verket inte ens tittat på dem!


Vi har tidigare anlitat Önskefoto och det har fungerat bra. Att det blir produktionsproblem, visst det kan hända. Men att man är så dålig på att informera om förseningar och problem och helt enkelt ljuger för sina kunder - det är INTE ok!!!

Jag kommer aldrig anlita dem igen. Även om vi nu ska få boken utan kostnad. Jag har nämligen skickat in den igen. För nu ska det ska det fungera. Och nu "tror" de inte längre. Nu vet de.

Jag tror inte heller längre. Inte på Önskefoto i alla fall:(


11 kommentarer:

  1. Vad tråkigt när det strular så! Jag skulle också bli jätte arg! Hoppas nu att boken blir super bra när ni väl får den.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Men vad tråkigt!! Förstår att du är förbannad, det hade jag oxå blivit. Dåligt av företaget att inte säga som det var o dessutom vänta i 2 veckor mellan varje gång..oproffsigt!

    Jag hoppas fotoboken blir bra NÄR den väl kommer!

    Stor kram till dig!
    Jenny

    SvaraRadera
  3. TRIST! Usch, såna saker tar onödig energi från en. Hoppas verkligen boken är så fin att den ändå väger upp LITE av ilskan!

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  4. Men vad tråkigt!! Hoppas boken blir fin när den väl kommer. Jag har skickat beställning till myphotobook, den kommer till veckan (förhoppningsvis)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej,
    Nämen vad trist - förstår verkligen att ni väljer annan leverantör nästa gång - finns ju många i den branschen och det gäller att vara mån om sina kunder.
    Önskar dig en skön helg - trots allt...
    Kramis J

    SvaraRadera
  6. Jag hade blivit vansinnig, vilken usel service. Hoppas ni får en trevlig helg ändå ;-) Nilla

    SvaraRadera
  7. Vad trist. Speciellt som ni skulle ge bort den i present.

    SvaraRadera
  8. Hej Nilla!
    Jag heter Monika Dagberg och är VD för Önskefoto. Jag förstår att du är upprörd. Det är jag själv också. Vi har verkligen haft jätteproblem med fotoböckerna i sommar, som beror på flera olika saker.
    Men det jag också tycker är tråkigt är att du är missnöjd med vår service. Du får gärna komma med tips på hur vi skulle agerat annorlunda. Vi har lagt ut en text på hemsidan, kontaktade alla drabbade kunder personligen och gav bort böckerna gratis.
    Hör gärna av dig till mig med dina synpunkter. Min mailadress är monika.dagberg@onskefoto.se

    Hälsningar Monika

    SvaraRadera
  9. Jag har också råkat ut för misstag av ÖNSKEFOTO och det var en jul när jag hade beställt kalendrar. När jag fick dem så var det inte mina bilder i utan någon annans. När jag ringde så sa de att de inte kunde hjälpa mig utan att jag fick vänta och se om mina dök upp men de gjorde de aldrig. Så gick det med den julklappen, väldigt trist! Ingen kompensation eller någon ursäkt från deras sida.

    /Linda

    SvaraRadera
  10. Kan bara säga att ÖNSKEFOTO är ett av de mest oproffsiga företag jag någonsin använt mig av. Beställde kalendrar och en fotobok från dem nu till jul, men ingen fotobok kom i tid... "Beställ innan 16 dec för garanterad leverans innan jul..." beställde den 15 dec. Tre dagar senare skickade ÖNSKEFOTO ut ytterligare ett nytt slutdatum för garanterad leverans innan jul. Pinsamt att de inte ens lyckats leverera det som beställts innan det första slutdatumet. När jag den 23 dec ska hämta ut paket inser jag att ingen avisering från ÖNSKEFOTO kommit, så jag ringer upp dem och frågar vad som hänt. "Tyvärr hinner du inte få din fotobok förens efter jul." De säger att jag ska få rabatt, men kan just då inte svara på hur mycket. När jag sedan efter jul ringer för att fråga om rabatten, erbjuder de TIO ynka procent!!! På en vara som kostar drygt 1200 kr! Kom igen!!! Jag blir förbannad och förklarar att det inte är ok, boken var extremt viktig samt att den kommit till jul då hela familjen var samlad, då vi alla bor i olika delar av Sverige samt utomlands. Boken var till min syster, vars dotter gick bort i cancer i november. Den otroligt serviceinriktade telefonisten slängde helt sonika på luren i örat på mig, och ja, jag var arg och höjde rösten, men jag var inte otrevlig på ett sådant vis att det är befogat att slänga på i örat på en kund. Ringer upp en andra gång, och samma sak sker än en gång... Det var första och sista gången jag använde mig av ÖNSKEFOTO! Skulle skämmas om jag arbetade för det företaget! Fy fasiken!

    SvaraRadera
  11. Även här en dålig erfarenhet.....beställde en fotobok och fick hem en tafflig sak med slarvigt tillskurna sidor, och dessutom var halva boken fylld med någon annans bilder!!!??? Klagade och fick besked om att jag skulle få en ny bok. Inget mer än jag redan betalat för alltså. Klagade på detta (vid fel ska kunden överkompenseras, det vet alla seriösa företagare) och ser med spänning fram emot ÖFs svar...

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!