18 augusti 2010

BARNRUM



När jag startade den här bloggen var det tänkt som en inredningsblogg. Men den utökades ganska snabbt till att handla om lite allt möjligt. Nu är det längesen det skrevs om inredning... Så idag, efter gårdagens storstädning, tänkte jag passa på att visa J2:s rum!





Även om jag gillar att inreda, så får barnen till största delen bestämma själva hur det ska se ut i deras rum.




J2 älskar att rita och har ett litet skrivbord där hon sitter och skapar sina mästerverk. Vi brukar köpa en förpackning med skrivarpapper som lugnt kan ta slut på en vecka! Hur många hundra papper är det inte i en sån förpackning!?





För övrigt är det rosa, HelloKitty och prinsesstema i en salig röra som gäller.





Roboten har J2 gjort hos Karin med bollarna (Karin Mannerstål) i hennes skaparverkstad på en Hemma mässa.


Fortsättning följer...


Ha en bra dag!

Kram

14 kommentarer:

  1. Vilket härligt rum, roboten gillade jag ;-) Nilla

    SvaraRadera
  2. Mysigt rum hon har, din trollunge. Roboten var ju stortskön, det är roligt när man kan låta deras alster ta plats i inredningen.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ser ljust och fint ut!
    Jag har inte alls visat många bilder från barnens rum, där är alltid så stökigt så det går inte att fota, haha!
    Visst måste barnen få välja själv hur rummen ska se ut. Men när man är intresserad av inredning så kommer man ju gärna med små vinkar och förslag ;) Hos oss vill killarna gärna möblera om och ändra, men inte dottern, hmmm...

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  4. Mysigt rum. Perfekt med plats för skaparglädje!

    SvaraRadera
  5. Så fint rum! det är kul att att inreda barns rum. Men som sagt det är ju deras rum och jag tcker det är fint att samla deras verk på hyllan eller rama in.Ha en fortsatt trevlig vecka!

    SvaraRadera
  6. Villket härligt flickrum! Det är ok att barnen får bestämma till en viss del här men vår 7 åriga dotter vill ha svart rum... och det har jag sagt NEJ till... :) vi får se var vi hamnar till slut!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. Fint rum hon har! Här har dottern miljoner småpryttlar, så det är sällan det är någon vidare ordning där inne. Jag har också köpt kopieringspapper till vår dotter!:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Precis som ett flickrum skall vara, fint...Mmm min blogg handlar också om det mesta, men men. Ja det är faktiskt så att när man har önskat sig något hett och får det så blir det liksom lite tomt:) Kramkram Anne

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt ros rum hon har :-) Jag fick massor av tips på bakkursen, men det verkar som om olika bagare gör på olika sätt. Den här sa iaf att det där med fingervarmt vatten var påhitt och det gick lika bra med kallt. Degen skulle man bearbeta länge, den skulle bli ungefär som tuggummi och hålla ihop när man drog i en bit. Man skulle inte ha i saltet förrän degen var klar, då skulle man ha i det och sen köra en liten stund så det blandades i. Degen skulle också låta när den var klar (lite svårt att höra över ljudet av assistenten). Man skulle även "reta" degen genom att på bakdagen under jäsningen ta upp den varje timme och trycka ut luft... en hel vetenskap med andra ord. Men roligt! Brukar du baka surdegsbröd?

    SvaraRadera
  10. Där skulle jag också bara sitta och måla om jag var i prinsessåldern!!:)

    Underbar header!
    Och du, fantastiska barnfoton!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej Vännen!
    Vilket underbart rum din J har, en riktig flickdröm:)

    Ha det bra!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Så fint rum hon har!!!
    Där måste hon stormtrivas:)
    kramis

    SvaraRadera
  13. så mysigt det ser ut!
    å jag önskar att jag hade fått
    inreda mer i rosa! ;)

    roboten var helt underbar :)

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  14. O vilket härligt flickrum hon har! Ser verkligen både snyggt och smart ut. Jag gillar "linan" med teckningar på under hyllan. Smart lösning för en liten prinsessa som gillar att rita och måla. Kram

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!