07 oktober 2009

BAKNING

När jag var nio år fick jag en kakbok i julklapp av min älskade mormor. Vi bakade mycket tillsammans och hon lärde mig så mycket!



Nu är det mina barn som älskar att baka och de har blivit jätteduktiga! Igår blev det knäckflarn, de är sååå goda. Knäckiga och lite lagom sega. Vardagslyx!

Här får ni receptet om ni vill pröva dem:

KNÄCKKAKOR

2 dl socker
1/2 dl grädde
1/2 dl sirap

1 1/2 dl smält smör
2 dl havregryn
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker


Blanda alla ingredienser, klicka ut på smord plåt och grädda i 200 grader.
Ät och njut!




Saker som INTE finns i mitt kök. Än i alla fall...


bild från förr.se




bild från lyckasmedmat.se


Kram Pernilla

1 kommentar:

  1. Den boken har jag också,tror jag fick den av mamma när jag flyttade hemifrån. Finns massor av härliga bakverk. Har mutat make och barn många gånger med godsaker ur den. Nu ska vi fika och njuta av vaniljbullar och prata husköp. Vill ju så gärna att det ska bli rätt hus nån gång. Nilla

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!