18 maj 2016

VINTERTRÄDGÅRD, UTERUM ELLER ETT VÄXTHUS KANSKE?


Nu när det börjar bli vår och sommar längtar man ju så mycket efter att få flytta ut,
att äta frukost i morgonsolen och äta middag på altanen, ja bara vara utomhus
 så mycket som möjligt helt enkelt. Tyvärr är det ju inte riktigt väder för det....


Det är då jag börjar tänka att man skulle kanske ha en vinterträdgård.
Eller i alla fall ett uterum för vår och höstdagar. Eller åtminstone inreda ett
växthus för de där sommardagarna när det känns som vinter...










Nu har jag ju inte något av det, och det lär väl inte bli någon sådan investering
just i år, men jag funderar och drömmer vidare. 
Är det någon som har något tips,vad man ska tänka på och vad man i så fall ska satsa på? 
Tips, förslag, erfarenheter och åsikter mottages tacksamt! :)


6 kommentarer:

  1. Å vilka fina bilder!!!
    Vi ska bygga altan i sommar och sen framöver planerar vi att bygga in en del. Bara väderskyddat, inte vintoerbonat för då har vi ändå vår glasveranda :)
    Hur stor trädgård har ni och vilka förutsättningar har ni och vad är det du saknar som ett sådant rum skulle kunna ge?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vi har vår altan, men den är inte vinterbonad. Men bara vi brassar på våra gasolvärmare på vintern går det att sitta där. Jättefina bilder.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  3. Sluta aldrig drömma. Jag drömmer ofta och mycket. ... Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Det drömmer jag också om!! Som man kan sitta i även om vädret inte är så kul eller bara om solen gassar och man kanske vill ha lite skugga på huvet.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. fina bilder
    Ha en fin helg!
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Jag önskar mig en lummig lantlig oas med växthus ;) Drömmen. Hoppas du får en fin dag, kramen

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!