05 december 2012

FÖRKYLNING OCH MACARONS

 
Oj, vad snön yr utanför! Riktigt skönt att man inte behövde ge sig ut i morse.
Det är visserligen inte lika kallt  längre, men nu ser vi ut att ha fått snöstorm istället...
 
 




Idag har jag sällskap av J1 här hemma. Han blev förkyld i början av veckan
och det följs nästan alltid av astma. Så han fick stanna hemma idag
och dricka te med honungoch skriva sin önskelista inför jul:)








Själv har jag också blivit förkyld och har ont i halsen, så det känns riktigt skönt
att stanna inne och mysa framför brasan.  Det blir en lugn och skön dag, det här:)
 
J1 har hittat en video på You Tube där en kille visar hur man bakar macarons,
som han vill att jag ska komma och titta på. Jag har faktiskt aldrig smakat macarons,
är det nånting man borde prova att baka? Har fått för mig att det är lite svårt.
Nån som vet? 
 
 
 





Önskar er alla en bra dag!





Kram
 
 


9 kommentarer:

  1. Har aldrig provat baka såna ;)
    Krya på till grabben och
    Ann-Louisekram till dig <3

    SvaraRadera
  2. Snöstorm check! : )
    Önskar att jag också stannat hemma!!

    Har inte heller smakat sådana, känner inget sug efter det heller.
    Krya på er!

    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Krya på er och skönt att vara inne och mysa hemma i den här snöstormen. Kram vännen Maria

    SvaraRadera
  4. Jo du, visst har jag bakat macarons. Både lyckats och misslyckats. Har lagt upp en dummie på bloggen, sök på recept. Då kommer du att lovas (lovar jag nästan) berätta hur det gick sen. Kram!

    SvaraRadera
  5. Har aldrig bakat sådana, lycka till!:)
    Smärre snökaos här för närvarande...
    Kram och krya på er!

    SvaraRadera
  6. Snöstormen härjar här också. Som i Emil i Lönneberga...
    Macarons är goda men jag har själv aldrig provat att göra dem.
    Kram och krya på er!
    Judita

    SvaraRadera
  7. Klart du ska prova på macarons, det är faktiskt inte så svårt som man tror. Det gäller att hålla sig till receptet och verkligen väga allt. Jag har en liten förklaring av ett väldigt enkelt recept hos mig, sök på bakning i högra kolumnen. Kommer även inom några dagar en mer utförande beskrivning få många har frågat efter en sån.
    De är så goda och det bästa är att man nöjer sig med en till kaffet, sen är man nöjd.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  8. Här på västkusten har vi klarat oss från snöstorm. Här är vitt, kallt o vackert. Myser franför brasan o saknar mannen som fastnat på Arlanda i snöstormen. Ha en fin onsdagskväll. kramisar Tina

    SvaraRadera

  9. Hoppas ni inte blir sjuka nu när det är så nära jul...

    Jag har ätit men inte bakat, det behövs träning till att baka har jag hört :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!