12 oktober 2011

SÖMNBRIST

Äntligen har J2:s hosta blivit bättre och hon har sovit hela natten!!

Jag som inte sovit en hel natt på 2 veckor är helt slut... Hon hostar, jag vaknar och kan inte somna om, ligger istället och tänker på allt som måste göras och som inte blivit gjort. Sen åker jag till jobbet, kommer hem och är så trött att jag somnar innan ungarna - och så blev inget gjort den dagen heller. Desto mer för mig att tänka på under natten igen... Ond cirkel!

Men nu kanske vi kan få lite ordning på livet igen:) Tänker på alla småbarnsföräldrar där vakna nätter hör till vardagslivet. HUR överlevde jag den perioden!?

Ha en bra onsdag, snaaaart fredag!:)



Kram

6 kommentarer:

  1. Usch usch vad himla trist... Ja, det har verkligen blivit en ond cirkel! Och jag känner igen mig i det du skriver om att ha mycket att göra och ligga efter med allt som hänger över en, urk... Jag fick ner höst- och vinterkläderna från vinden igår så nu är åtminstone det avklarat, skönt!!! Hoppas hostan blir bra så att ni får må bra båda två snart!

    Stoooor kraaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Låter tröttsamt det där. Hoppas att hostan försvinner och att du får din nattsömn tillbaka!
    Ha en fin onsdag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Jobbigt det låter! Hoppas att hon slipper hostan nu.
    Känner igen det där att man inte hinner med allt man vill och borde göra. Och då har jag ändå fått sova på nätterna...
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är en del jobbiga perioder man får gå igenom. Att sova är ett måste annars fungerar inte hjärnan och kroppen. Hoppas att du inte behöver grubbla mer på nätterna snart och sova istället! Det får du säkert göra när förkylningarna är över. Det finns inget värre. Det är lätt att hamna i en ond cirkel då.

    Kram på dig!
    /Helena

    SvaraRadera
  5. Ja man blir verkligen sänkt av dålig sömn. Och tankarna om natten brukar ju aldrig vara av den positiva sorten...
    Skönt att det har vänt nu och att ni alla får sova som ni ska!

    Ha en fin och förhoppningsvis pigg dag!
    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh, hoppas du kommer ikapp med sömnen, i såna perioder behöver man lägga bort alla krav och bara försöka komma igenom dagen och göra det man måste. Mail kommer, blev så glad för det = )!

    Kram Kram
    L-L

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!