10 januari 2011

VINTER ELLER VÅR?

Vad hände med det vackra vinterlandskapet? Vi har fortfarande en halvmeter snö, men den är isig och hård istället för så där vit och fluffig. Och alla träden som var så vackra och vita...

Visserligen var det riktigt härligt ute idag, med strålande sol och plusgrader, men inte vågar man väl hoppas på våren riktigt än...?



Ikväll har jag varit på spinning. Så bra man mår efter det:-)

Men oj, vad mycket folk det är på gymmet nu! Jag ringde kl. 10 när de öppnade för att boka min plats, men det var bara upptaget hela tiden. Efter 50 min. kom jag äntligen fram och då fick jag den allra sista platsen!
Kan det vara alla nyårslöften som ska infrias, kanske...? Får väl se om ett par månader om det fortfarande är lika mycket folk. Vet från tidigare år att det efter ett tag brukar minska betydligt!

Brukar ni ge nyårslöften gällande mat, hälsa och träning?

Imorgon är det jobb igen. Är inte speciellt sugen på att komma in i de gamla vanliga rutinerna igen, men det får väl gå!

Kram

8 kommentarer:

  1. Ja man kan undra vad som hände med de vackra träden. Hos oss skiner inte ens solen. Här är det molnigt och plussgrader. Själv längtar jag efter våren och att dagen ska bli lite längre :) Ska bli härligt att se det gröna gräset igen :) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Här det väldigt halt!! Våren lär dröja trots takdropp...

    Jag skrev ang träning på det nya året i några tidigare inlägg. Jag har börjat hemmaträna med en pilatesboll. Funkar för mig!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Eftersom det är mycket vinter kvar är det lite trist att det vackra töat bort. Förmodligen kommer det mer snö och kyla. Något som är att föredra tycker jag. Det är ju ändå vinter. Våren den kommer tids nog.....

    Din reflektion är nog sann. Snart blir det mindre folk på gymmet

    Om vi inte hade vår vardag med jobb och allt vad den innebär skulle vi förmodligen inte uppskatta ledigheten.

    SvaraRadera
  4. Hallå!

    Inte jag heller. Men jag har blivit helt kär i denna bloggvärld. Den ger så otroligt mycket.

    Önskar dig en fin dag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  5. Känner inte nåt större sug att återgå till gymet så här efter julhelgen det är alltid så grymt mycket folk (nyårslöften som sagt) men man är väl så illa tvungen. Ellr så tar man en gympaus i januari det låter skönt ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  6. Här var det t o m en artikel i tidningen om alla folk som började träna på gym i januari. Jag har som mål att promenera varje dag istället, för att sedan gå över till joggning när det blir varmare.
    Här har vi haft plusgrader flera dagar och det är så tråkigt när det blir smutsigt, slaskigt och super halt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig några nyårslöften,för jag kan aldrig hålla dem!men jag måste till gymmet ändå,för jag betalar för kortet,och jag känner att det är så onödigt att bara låta bli.Har också hört att jan,feb ,mars är det mkt folk på gymmen men att det sedan minskar.Kram kram !!

    SvaraRadera
  8. Japp, det är nyårslöftena och näpp, jag ger inga och jag började ju träna redan i november. Mentalt... Och ja, det är vinter men allt, allt, allt härligt och ljust och underbart ligger framför oss och det tänker jag på.

    Kramis Lisa

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!