07 november 2010

TID = VARDAGSLYX

Tiden går fort när man har roligt... tänk att en vecka går så snabbt när man är ledig! Höstlov är en nödvändighet, inser jag nu. Just när allt är som mörkast och tråkigast behöver man vara ledig och vila upp sig och samla lite ny energi. Jag har njutit minst lika mycket som barnen av att vara ledig och nu känner jag att jag orkar ett tag till!



En av de mysigaste dagarna på lovet var när J2 och jag var ute i lekparken och sen på upptäcksfärd i skogen. Man behöver inte hitta på så många aktiviteter, utan bara det där att ha tid...
Det är vardagslyx!




Imorgon är jag tillbaka på jobbet igen med nya krafter som förhoppningsvis räcker ända fram till jul!

Önskar er alla en bra start på den nya veckan.

Kram

7 kommentarer:

  1. Så enig! Jag saknar inte vänner, pengar, mat eller grejer. Jag saknar tid.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så klokt av dig att ta ledigt under höstlovet. Så klok var inte jag.

    Ha en fin dag på jobbet.

    SvaraRadera
  3. vad skönt att du kunnat vara ledig med barnen, nilla.
    som egenföretagare är man aldrig riktigt ledig, utan måste alltid vara förberedd att ställa sig till förfogande om det behövs. det kan vara väldigt stressande, men det är väl något man lär sig att leva med. eller så inte...
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  4. Jag var ledig ons-fre och det var så skönt!
    Jag och en vän pratade om just detta igår. Att våra barn kommer antagligen inte att komma ihåg alla saker de haft, men förhoppningsvis kommer de att komma ihåg de saker vi gjorde tillsammans, de gånger vi gav dem av vår tid!:)
    Ha en bra vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Om man har om tid.
    Då är man rik!
    Kärleken/pappa var hemma
    med våra små sessor under november lovet.
    Men själv så jobbade jag tyvärr, men men
    så är det ibland. Men jag håller med dig.
    November lov är en nödvändighet!!
    kram CC

    SvaraRadera
  6. Skönt att ni fick lite ledigt ihop och att dina batterier laddats.

    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Håller med "Room of Karma"
    Att om man har tid är man rik.
    Jag brukar säga att jag är tidsmiljonär i bland, när folk undrar hur jag har tid med allting.
    Jag gillar att ha många bollar i luften, men man måste också se till att ha tid för sin egen återhämtning.
    Det man måste lära sig är att planera, annars går livspusslet inte ihop sig.
    Sedan är det också viktigt att hela familjen ser till att alla får sin tid och det går bara om man hjälps åt, och det har vi lyckats med i vår familj. Allas tid är lika viktig.

    Nu blev det en lång kommentar.
    Men ha en bra vecka med dina nyladdade batterier.

    Kram Kram
    Rose-Marie

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!