22 augusti 2010

HÖSTMIDDAG

Igår var det mer höstligt än somrigt, så vi passade på att äta en god höstmiddag.



Nu är vi tyvärr inte den där typen av människor som går ut i skogen och plockar flera kassar fulla med kantareller. Vi köper våra utanför Ikea... Men det blir gott ändå!



Det blev en gryta gjord på fläskfile och kantareller, med färskt bröd till. Mumsigt!



Måltidsdrycken, svartvinbärsnektar, är en favorit hos alla i familjen. Den är från Gisebo, våra hemtrakter, där de har stora frukt-och bärodlingar. Tyvärr finns drycken bara att köpa i Jönköpingstrakten, men vi passade på att köpa med oss några flaskor hem när vi var där på semester.



Idag är en trött söndag... Ska försöka få upp ett skrivbord i pojkarnas rum. Om jag orkar...
Hoppas ni har en lugn och skön söndag!


TACK till alla er som röstade i förra inlägget!
Roligt att få veta er åsikt!

Kram

17 kommentarer:

  1. Mmmm. Det ser jättegott ut! Jag gillar att hösten är på väg.

    Här är jag också riktigt seg idag, vet inte vad det är...Hoppas du får en mysig söndag i alla fall!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag köper mina också :) Det är så himmelskt gott.

    LiseLotte

    SvaraRadera
  3. Så gott!!!!!!!!!!!
    :)

    Ha en mysig söndag:)

    Kram AnnaL

    SvaraRadera
  4. ÅÅÅÅÅ vad härligt det såg ut. Hösten har sina mysiga stunder med äpplen, kantareller & levande ljus osv. Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  5. Det där lät super gott! Vi plockar inte heller svamp, men det kan bero på att det i stort sett bara är jag som gillar svamp!:)
    Jag har blivit kanonförkyld, så det är ganska segt idag här också.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder man blir riktigt sugen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Kantareller är så gott! Jag gjorde nyligen pannbiffar med kantareller i. Kantarellsås är ju också en höjdare. Jag har inte tagit mig upp i skogen, trots att den är så nära. Men jag har hört att det inte finns så mycket svamp i år här i Uppsalatrakten. Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Glömde fråga hur det gick med huset? Letar ni vidare eller är ni med och budar på det ni tittade på?

    SvaraRadera
  9. Spelar väl ingen roll om man köper dem eller plockar själv. De är ju lika goda ändå :)
    Här är en segdag oxå, men i bland är det skönt med sådana.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  10. Så gott det ser ut!! Det gör ingenting om man köpt dom. De är lika goda ändå! :)

    Ha en skön söndagskväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Å vad det där såg gott ut!
    Jag har också bjudit på kantareller i dag och mina var också köpta på torget... men det går bra det med :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Åh så gott!

    Här hemma blev det omelett med kantareller, nyplockade från skogen vid vårt hus.

    Men det går ju precis lika bra med köpta!

    Ha nu en SKÖN söndag!

    SvaraRadera
  13. Gotte grisar! Visst är de lika goda fast man inte plockar de själv, helt OK!
    Hann inte rösta igår men jag gillade den första bäst!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  14. Köpta eller självplockade - de smakar säkert lika gott vilket som. För gott ser det verkligen ut. Mums!
    Fint avslut på helgen också.

    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  15. Det där brödet ... det ser gott ut!
    :)

    SvaraRadera
  16. svamparna tar jag ingen ställning till (är ju allergisk mot svamp också), men nektarn ser läcker ut :)
    hur gick det med skrivbordet?
    ha en fin vecka! kram
    ingela

    SvaraRadera
  17. Ljuvliga kantareller, köpta eller egenplockade, spelar ingen roll! Mmmm...

    Hittade hit nyss och tittat gärna in igen :-)

    Bella

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!