02 mars 2010

JAG ÄR TACKSAM FÖR DUMMA MÖTEN...

Både igår och idag har varit dåliga dagar på jobbet och jag är INTE på gott humör!
Det där med att fokusera på det positiva – som ju egentligen alltid finns där – har inte fungerat:(
När jag sitter på ett möte som dels drar ut på tiden i onödan och där det, enligt mig, uttrycks en del rent ut sagt idiotiska åsikter…då är det svårt att vara positiv.
Jag vet att jag har valet att istället tänka: …jag är tacksam för att jag är med på detta dumma möte, för det betyder att jag har ett jobb.
Men näe…det går inte denna gång! Det är inte alltid så lätt att följa sina egna råd…



Bild lånad från nätet.

Jag gick på spinning igår och tänkte trampa ur mig den värsta ilskan. Träningen gick jättebra! Men så fort jag började tänka på vad som sagts på mötet kände jag mig lika irriterad igen…

Idag tar jag till lite mer drastiska metoder. Å och jag ska gå ut och fika efter jobbet! Vi ska till Café Linné Hörnan, vårt absoluta favoritcafé. Där finns det sååå mycket gott och jag kan inte tänka mig nåt annat än att det ska få mig på gott humör!;)


Bild från Parents
Kanske är det nåt sånt här jag behöver...?

Det är inte alls så att jag tänker tröstäta, om ni trodde det. Nej, i själva verket ser jag det mer som ett experiment. Träning eller fika – vilken av dessa två ytterligheter är bästa åtgärden när man vill bli på gott humör?

Har ni kanske några erfarenheter av detta?!

Kram Pernilla

13 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Fy för dumma möten. Sådana borde inte få finnas. Jag hoppas att du hittar ett bra sätt att släppa tankarna på dem. Båda sätten låter mycket bra men jag tror att träningspassen funkar bäst. Fattar inte varför jag inte använder den metoden bättre? Jag brukar oftast falla för tröstfikan!
    Hoppas att det blir bättre möten framöver!
    Kram Therése

    SvaraRadera
  2. Ja, du hur ska man tänka man blir ju så arg. Man får tänka att tänk vad många idioter det finns och vad jag är tacksam att jag inte är en av dem!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Inte behöver man väl be om ursäkt för att man reagerar.
    Kunde du ha sagt att det var otroligt dumma saker som kom fram eller? För ibland känns det skönt att verkligen få säga vad man tycker.
    Vet du spinning, kaka, det ena utesluter verkligen inte det andra det är bara att njuta det vet du.
    I morgon känns det säkert bättre.
    Förresten när du frågade om ansiktsmask så kan jag ärligt säga att jag faktiskt köper mina också, det är så enkelt och det finns så många bra. Det jag däremot brukar göra före är att ånga ansiktet ett tag för då har jag fått för mig att resultatet blir bättre eftersom det öppnar porerna. Kan vara värt att prova och du jag tror fortfarande att du har en väldigt finhy:)
    Ha en skön kväll nu
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Jag är så glad att jag slipper sånt nu när jag är egen. Men när jag väl blir irriterad har jag med åren blivit bättre på att säga i från direkt och det funkar. Att vräka ur sig irritationen direkt är mitt råd, det finns inget bättre än att säga vad man tycker och känner direkt så är det borta ur huvudet. Men vi är alla uppfostrade att alltid vara artiga och bita ihop och le, det funkar inte på alla framför allt inte på mig.

    Hoppas du inte tycker jag är helt galen nu. Mailet jag skulle skicka för en vecka sedan kommer snart.
    Trevlig kväll önskar jag dig.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Glömde svar på frågan om träning eller fika jag har inte satt min fot på ett gym på 10 år så fika blir mitt svar eller en långpromenad.

    SvaraRadera
  6. Alla medel är tillåtna i jakten på ett bra humör=) Men nu kommer solen så då är det svårt att vara arg...Ha en skön kväll/Annica

    SvaraRadera
  7. Jag hade inte ens provat jag hade gått direkt på fikan :)
    Du har något att hämta hos mig! Åse

    SvaraRadera
  8. Jag tillhör de som tycker att fika passar alla humör... tyvärr passar inte träning lika ofta...=O
    Så jobbigt med jobbiga möten och jobbiga åsikter... Hoppas verkligen fikan hjälpte!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hehe, får hopas ingen från jobbet läser bloggen.

    Ja själv är jag ju sjuksriven för att jobben tog knäcken på mig. Men det blir bättre!

    Själv är jag en baka, fika tjej. Eller scrubba med havssaltscrub. Det funkar för mig!

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  10. Hehe, jag vet, ska inte skratt! Men jag riktigt känner hur arg och irriterad du är!

    Skönt att få skriva av sig lite, eller hur?

    Först träning sedan fika!

    Sköt om dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Hej vännen,

    Vilken skitdag du haft:( Vet verkligen vad det här med kassa möten innebär...så ofta jag suttit och funderat på vad vi egentligen sitter här för. Men en del människor älskar verkligen att bara sitta och älta allt fram och tillbaka utan att komma någon vart.

    Ett möte skall vara kort och konsist - gå igenom det man ska - bestämma vad som skall göras - klart.

    Hoppas du får en bättre dag idag och sedan ser jag fram emot att höra vilken metod som var bäst:)

    Kram till dej!

    SvaraRadera
  12. jag vet precis hur du känner dig. otaliga är de gånger som jag suttit på sådana möten helt i onödan. tänk att så mycket värdefull arbetstid ska gå till spillo utan att något vettigt blir uträttat, man sitter bara där för att vissa människor ska få känna sig viktiga...
    du berättar väl vilka resultat du kommer till i ditt experiment. jag hoppas fikavarianten vinner ;)
    ha en bra onsdag, vännen!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  13. De går faktiskt inte att se de positiva jämt. Inte när man är i stunden i alla fall. men oftast kan man hitta det efteråt. Fundera på vad du ska lära dig av de dumma mötet. Det finns säkert någonting. Kram

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!