17 januari 2010

SEMLOR


Det är alldeles för tidigt.

Det är helt emot mina principer.

Det är väldigt gott...


Tycker egentligen att man ska vänta tills den rätta dagen. Men nu har jag ju bestämt mig för att bara fika en gång i veckan och då är det ju bäst att göra det ordentligt ;) Och vad kan då passa bättre än semlor! Dessutom är det ju riktig vardagslyx!
När börjar ni äta semlor?

Dags att börja förbereda för en ny jobbvecka... Glöm inte att ni kan titta in för "Veckans tanke" imorgon!

Kram Pernilla

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Semlor...mmmm, ja det börjar ju bli dax nu...Åh, så gott det ser på din bild! Ja, det lär inte dröja länge nu innan jag sätter tänderna i årets första! Tack för påminnelsen :-)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Å gud så gott! De har inte semlor i Norge. :(

    Nu ska jag se på film!

    kram
    Emma

    SvaraRadera
  3. Mums filibabba, å jag som inte ska äta massor av kakor/godis nu på ett tag...Hjälp det blir svårt:) Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Härhemma äts det tyvärr sällan semlor.
    Jag själv är inte så förtjust i mandelsmassa,
    och min man tål inte mandel:(
    Men fikar gör jag gärna;)

    ha en ny bra vecka! kramis

    SvaraRadera
  5. Du det där såg gott ut, och hemgjorda semlor är beydligt godare än de köpta.
    När börjar man äta semlor, jo förr åt jag aldrig förrän den rätta dagen så att säga men jag har redan klämt i mig en i år, suget blev för stort en dag men det har jag inget dåligt samvete för.
    Ha en bra jobbvecka nu
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Härliga semel bilder, vi äter semlor när men ser dem överallt.
    Vad fint det blev jag minns när du visade det gamla. Det bästa med en ljusa väggar är att man kan byta de billigare och lättare sakerna som kuddar och påslakan efter humör.

    SvaraRadera
  7. Mmm, ser härligt ut!
    Vi har inte ännu ätit semlor, men snart kan vi väl inte stå emot längre ;o)
    Ha en bra vecka! Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. när vi börjar? igår! vanligen börjar vi inte så här tidigt, men i år måste jag passa på innan jag ger mig in på den smala stigen igen... fast här i finland kallar vi dem fastlagsbullar :)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  9. Brukar också hålla på att inte äta några semlor förrän den rätta dagen, men de senaste åren har maken köpt tidigare. I år började han prata om semlor redan på juldagen!:)
    Himla gott är det också!
    Kram

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!