27 januari 2010

LEDIG DAG

Hoppas jag inte skrämmer slag på er nu, kära bloggvänner, men så här ser jag ut, i opiffat skick! (I och för sig befinner jag mig för det mesta i opiffat skick, för vem hinner med såna utsvävningar, men kamma mig lite brukar jag i alla fall göra!)


Jag vet att jag tidigare lovat bespara er synen av mig i min flanellpyjamas, men det löftet höll jag visst inte särskilt länge :O

Idag är jag leeedig! Har tillbringat tiden i sängen med datorn och haft en trevlig bloggstund. Idag är det vardagslyx som gäller! Jag ska bara ta det lugn och sen hämta barnen tidigt. Vi ska baka muffins och bara mysa:)

Lite städning ska jag också hinna med, för imorgon ska vi få besök. Ett besök som jag hoppas, hoppas ska leda till lite förändringar här hemma...!

Och så ska jag också fixa lite med mina smycken. Tusen tack för er respons på mitt förra inlägg! Tack för beställningar och tack för åsikter och förslag. Nu har jag lite att tänka på...

Ok, dags att hoppas upp ur sängen och börja tillverkningen!

Önskar er alla en bra onsdag!

Kram Pernilla

18 kommentarer:

  1. Hej i snö yran!!

    Visst vill man vara inne idag? :)
    Kul med dina fina smycken!! Du är såå duktig!

    Tyckte faktiskt att din pyamas är riktigt snygg också! :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det lät, baka med barnen är verkligen mysigt. Hoppas att ni får en riktigt mysig dag!

    SvaraRadera
  3. Hej goa du!

    Sååå härlig bild, åh, du skulle kunna göra reklam för lugna härliga dagar = )!!! Åh, jag läste inlägget om när du gick från sjukskrivningen och inte skulle få jobba kvar. Förstår att det blev kaos, men så himla klok man du har!!! Imponerande, det var ju mitt i prick! Du är ju superduktig på smycken, så himla kuuuul! Jag har köpt hem och ska göra brickor jag med, men de är köpta på panduro och är lite rundade, jag skulle vilja ha plattare, var beställer du, jag har en till sida med silverbrickor, är det såna du har? Men här tar allt sån tiiiiiid = ), det ligger och väntar, stansar och bokstäver och kedjor = ). Vad har du under när du stansar? Skulle behövt köpa ett stäv. Åh, vad nyfiken jag blev på vad du har på gång, spännande!!!

    Ha en skööön dag! Går själv bara hemma och myser idag, är förkyld och jättetrött av det så det är bara slappa som gäller.

    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Störtskönt att sitta i sängen i bästa flanellpyjamasen, varför ska vi alltid göra oss till för andras skull, det är ju fortfarande det som finns inom oss som betyder något.
    Ha en mysig stund nu idag med dina barn och njut av ledigheten.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Åh vilken härlig bild! Den inger verkligen ett lugn!

    SvaraRadera
  6. Ja du ser inte ut att lida precis, hihi. Önskar att jag oxå hade sånna där lugna dagar:-)

    Njut av dagen till max!!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Du ser alldeles strålande ut och flanellpjamasen likaså. Och så ser jag att du sitter och mailar mej:)

    Va skönt att slippa åka och jobba i det här skitvädret...usch!

    Kram
    Camilla

    SvaraRadera
  8. Det ser jag fram emot...= )!

    Kram l-l

    SvaraRadera
  9. Vad mysig bild av dej.Man ska njuta och bara vara.Vad koj att baka med barnen det brukar ju vara bara så poppi.Ha en fin kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  10. Det där såg ju inte helt fel ut! Skulle gärna ta en sådan morgon nu!:) Hoppas på en sovmorgon i helgen och sedan hoppas jag på lite ledigt på barnens sportlov!:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig dag du haft! Inte behöver du skämmas för att visa din flanellpyjamas :)
    Ha det bra! kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Jag säger då bara en sak Nilla: Alldeles bedårande!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  13. O va mysigt de ser ut. Härligt med en lugn dag. Vi har oxå gjort muffins här hemma. Och städat som en toka. Kram

    SvaraRadera
  14. Jag gillar pyjamasen har också en sådan på mig på kvällarna när jag syr. Så himla skön.
    Läste dit mindre roliga inlägg igår tråkigt, livet blir inte alltid som man tänkt sig. Men det är väl lite tack vare det som gjorde att du tog tag i hobbyn på riktigt. Lycka till! Jag är också egenföretagare det är tufft men det går och det ger så mycket att kunna bestämma själv hur mycket och när man vill jobba. Jag sa upp mig från ett fast jobb och har aldrig känt mig så fri och lycklig.

    SvaraRadera
  15. så HÄRLIGT det ser ut!! ingen stress bara lugn, det gillar jag ;)

    så roligt med dina halsband! tiden bara flyger iväg när jag väl sätter mig med mina. men det var länge sen nu. hoppas och väntar på att inspirationen ska infinna sig...den ligger i ide tror jag...

    ha det bra!!

    kram
    anna-malin

    SvaraRadera
  16. Vardagslyx är den bästa formen av lyx tycker jag :) Skönt att få börja dagen i pyjamas i lugn och ro. Härligt!!

    SvaraRadera
  17. Låter som en härlig dag! Skulle helst ha stannat inne idag jag med i det här snöovädret, men är så glad att jag tog mig till och från jobbet utan incidenter i snökaoset! Spännande med din smyckestillverkning, heja heja!

    Kram
    Karolina

    SvaraRadera
  18. så där borde alla få börja sin dag några dagar i veckan! det ser enormt mysigt och lyxigt ut!
    kram
    ingela

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!