18 juni 2012

SMYCKESTILLVERKNING

Ni som varit med på bloggen från början vet att jag sysslade med att göra smycken ett tag (sen tog fotograferingen så mycket tid att jag i stort sett slutade med det).

Jag tyckte det var jätteroligt, vilket förvånade mig mycket, eftersom jag inte alls är särskilt pysslig av mig. Tvärtom brukar jag tappa tålamodet direkt när det är massa "småpill" och det krävs lite teknik. Men av någon konstig anledning gick det där med smycken väldigt bra.




Nu när J2 ska sluta på dagis och börja skolan ville vi ge hennes "fröknar" (som för övrigt är världens bästa och som vi kommer sakna otroligt mycket!) en liten present, så jag bestämde mig för att göra armband till dem.

Hmm... det var inte så enkelt som jag kom ihåg det... Jag höll på att bli galen på alla små pärlor och smyckesdelar som skulle sättas ihop! Hade jag verkligen klarat av det här förut!?

Men till slut kom det tillbaka, jag fick in tekniken igen och kom ihåg varför det jag faktiskt tyckte det var kul att göra smycken :)




Istället för att slå in presenterna som ett vanligt paket använde vi oss av de här små söta påsarna köpta på Panduro och så märkte vi dem med en vanlig gammal hederlig Dymo.

Vill ni se fler av de smycken jag gjort förut finns de HÄR.


Kram

 

11 kommentarer:

  1. Å så fint! Påsarna passar så bra till, gulligt med Dymotexten

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att pyssla men har inte alls fastnat för smyckestillverkning fast det ser så kul ut. Gillar verkligen det första armbandet och dess färg, jättefint. Antar att det var en poppis present att få. Som lärare minns jag att i Sverige blev det mycket blommor när det var sommarlov :-) Så något annat var alltid väldigt uppskattat.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  3. Jag har följt dig från början, så jag vet vilka underbara smycken du gör! Du är så duktig!
    Finfina påsar!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. vilken fin gåva! och påsarna är verkligen pricken över i!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  5. Fina armband i söta påsar! Blir säkerligen en uppskattad present!:)
    Vår dotter slutar fritids nu till semestern och jag funderar fortfarande på vad vi ska ge.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte faktiskt på dina smycken för ett tag sedan :) undrade om du slutat helt med smyckestillverkningen... men nu vet jag ju varför. Allt har sin tid! Finna är de i alla fall och hoppas fröknarna blev nöjda! Hade jag fått en sån påse i min hand som fröken så hade JAG blivit överförtjust!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. Vilken fin avskedspresent! Så fint med påsarna också.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Så bra present och kul med påsen.Jättefina armband. Jag har alltid armband på höger arm dels har jag en brännskada där,jag har en fråga till dig jag gillar armband tunn resårtråd var kan man köpa det och vad kallas det? jag har armband som gått sönder som jag skulle trä om ,samt ett älsklingsarmband som blivit för stort. Vore tacksam för svar då du kanske vet det.

    SvaraRadera
  9. Men så fint, vad duktig du är! Kan tänka mig att det blev glad fröknar :). Kram Jennifer

    SvaraRadera
  10. fina.
    Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!