26 oktober 2010

RENOVERING

Som ni kanske vet håller vi på att renovera här hemma. Det händer en hel del, men det mesta är fortfarande halvfärdigt. Jag tänkte i alla fall visa lite av det som är gjort och så får ni se golvet som jag skrev om tidigare.







Åh, vad vi är glada över att kunna tända vår brasa igen! Den var nedplockad under ett par veckor och sen skulle sotaren skulle komma och besikta. Det var en lååång väntan....
Men nu står brasan tänd nästan hela tiden när vi är hemma och det är så mysigt och varmt och skönt. Vardagslyx!!!





Tack för att ni engagerar er och delar med er i era kommentarer till mitt förra inlägg! Fortsättning följer...


Kram

7 kommentarer:

  1. Mysigt det ser ut med kamin!
    Snyggt golv också, vad är det för träslag?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där ser mysigt ut! En kamin står på min önskelista. Snyggt golv och snyggt medsten bakom kamin.

    Ha det gott!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. det är så underbart med en eldstad inne i huset. det är nog det sista jag skulle avstå ifrån!
    söt tjej där på ert vackra golv :)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  4. Tavlan har kommit och den är sååå fiiiin!!! TACK snälla! Den kommer bli perfekt här hemma! Vad snyggt ni har hemma, underbart fint med brasan, och golvet var superfint! Vilket klokt inlägg här nedan, hoppas verkligen för din skull att det funkar, låter så himla härligt! Mest härligt av dig, att du kan släppa kontrollen, för det är ju mycket det som det handlar om. Jag har släppt mycket av kontrollen och fått mer kontroll, konstigt, ja, men nu har jag inte lika mycket att ha kontroll över och då känner jag att jag har kontroll = ). Jag har tur att Anders hjälper till supermycket hemma, han ser vad som ska göras. Sen är jag mer den som kollar kläder till barnen, det har jag kvar kontrollen över. MEn väskpackning skulle man ju kunna fördela, kanske dags för barnen att göra det själv, åtminstone Wilma.

    Ha det bra idag, ledig dag = )!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt det ser ut med kaminen!
    Jag flyttar in i vårt nya hus på måndag och där finns en likadan kamin. Jag längtar massor!!

    Stor kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Om jag bli villaägare ngn gång är ett av mina krav öppen spis alt braskamin. Vad mysigt!

    SvaraRadera
  7. Blev kanonsnyggt med kaminen, golvet och allt! :)

    Läste ditt förra inlägg, så himla starkt av dig att faktiskt våga släppa lite av kontrollen, jag är ett kontrollfreak och måste ha koll på allt själv för att det inte ska glömmas bort saker, fast det kanske bara är inbillning?! Är ganska så säker på att min man fixar allt som jag gör...
    Här hemma delar vi ganska så lika på ansvaret över hushållet och barnen.

    Ha en fin dag!
    Kram kram

    SvaraRadera

TACK för att du tar dig tid att lämna en hälsning!